OPSI PROJEKTA  

 

Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.                      www.eu-skladi.si

 

ČETRTKOVO SPOZNAVANJE LASTNOSTI SNOVI

Snovi se v vodi različno topijo oziroma raztapljajo. Danes bomo tako skupaj spoznavali lastnosti nekaterih snovi in odkrivali, kako se snovi mešajo. Preizkušali bomo, katere snovi so v vodi topne in katere niso. Otrok bo spoznal posamezne sestavine in ugotavljal njihove lastnosti.

 

Za poskus potrebujemo časopisni papir, lijak, sol, sladkor, pesek, žlico, pisalo, kozarce za vodo, kuhalnico, skodelice, kartonski papir.

Dejavnost izpeljite zunaj na svežem zraku. Skupaj z otrokom lahko zaščitite mizo s časopisnim papirjem. Pripravite tri kozarce z vodo (lahko pa tudi več, če uporabljate več sestavin), kuhalnice ter posamezne sestavine: sol, sladkor, pesek. Spodbudite otroka, da si vodo nalije sam. Vsako sestavino dajte z žlico v posebno skodelico, ki jo imate pripravljeno za mešanje.

 

Kako preverimo topnost ali netopnost snovi v vodi? Zelo enostavno. Vodi dodajte sol in pri mešanju z vprašanji spodbudite otroka k dejavnosti. Otroka spodbujajte k eksperimentiranju in raziskovanju:

 

»Poglejmo, kaj se bo zgodilo, ko boš dodal sol v kozarec z vodo.

Pomešaj.

Kaj lahko opaziš?

Kam je izginila sol?

Pomoči prst v vodo in ga poliži.

Kakšnega okusa je?

Sol je tako drobna, da je ne morete videti, saj se je raztopila.«

Enak postopek ponovite s sladkorjem, peskom itd.

 

 

Dejavnost lahko nadaljujemo z mešanjem tekočin, npr. vode in olja ali česa drugega. Otrok tako odkriva in spoznava, kako se snovi mešajo in pri tem spreminjajo lastnosti (topnost in netopnost snovi v vodi).

Naj bo zabavno, zanimivo in poučno dopoldne.

 

 

 

NAREDIMO DRSALNICO Z NAGIBOM

 

Ponujamo vam še eno zanimivo dejavnost, ki bo otroka razveselila.

Drsalnica z nagibom bo otroka seznanila s procesi predvidevanja, eksperimentiranja, opazovanja, ugotavljanja, opisovanja, primerjanja in razvrščanja.

 

Za to igro potrebujemo lesene kocke, tri trde žoge, pike iz kartona/papirja ali kakšno drugo oznako. Na dvorišču si poiščite primeren, dovolj velik prostor za izvajanje eksperimenta. Skupaj z otrokom zgradite tri drsalnice različnih višin in nagibov ter opazujte, kako daleč se bo na posamezni drsalnici odkotalila žoga. Bolj strma kot je drsalnica, dlje se bo žoga odkotalila. Vsaka drsalnica naj bo v širini dveh dolgih lesenih kock. Višina je odvisna od števila kock, na katere boste naslonili drsalnico. Prva drsalnica naj bo najnižja, druga malo višja in tretja najvišja.

 

Ko bodo drsalnice zgrajene, naj otrok poskuša napovedati, kako daleč se bo žoga odkotalila. Postavi naj se na mesto, do koder misli, da se bo žoga odkotalila in naj ga označi s papirnato piko ali drugo oznako. Otrok naj žogo položi na vrh drsalnice in jo spusti. Otroku dovolite, da na svoji drsalnici opravi nekaj preizkusov.

 

Po končani dejavnosti spodbujajte otroka k preverjanju lastnih hipotez.

Je menil, da se bo žoga kotalila dlje?

Kaj se je zgodilo?

Zakaj?

Kaj misli, od česa je odvisna hitrost in dolžina kotaljenja – od žoge ali drsalnice?

Kako bi to ugotovil?

 

 

Otrok bo ugotavljal vzroke za hitrost in dolžino kotaljenja ter spoznal, da višja kot je drsalnica (njen nagib), hitreje in dlje se žoga kotali.

Mlajši otrok pa naj samo kotali žogo po toboganu ali jo meče v zrak  in ob tem uživa.

 

 

 

MEDVEDJI PIKNIK

 

Seveda ne pozabimo tudi na dejavnosti, kjer otrok doživlja prijetna čustva. Vsak otrok obožuje praznovanja ali piknike.

 

Danes lahko organizirate medvedji piknik na travniku. Potrebujete medveda ali kakšno drugo igračo, odejo za sedenje, hrano za piknik (lahko resnično ali namišljeno – uporabite pa izrezane fotografije hrane iz starih revij).

 

Otroku povejte, da želite organizirati piknik za njegovega plišastega medveda. Če otrok nima plišastega medveda, ga nadomestite z otrokovo najljubšo plišasto igračo. Skupaj z otrokom izdelajte vabilo za medveda. Na vabilo lahko zapišete poljubno besedilo ali pa otrok nariše, kar želi. Medvedu lahko pripravite tudi posebno presenečenje in se naučite medvedjo pesem ali ples. Nato skupaj načrtujte jedilnik. Otrok naj sodeluje pri pripravi hrane.

 

 

Vzpodbudite otroka k pripovedovanju o medvedu.

N.pr.:

kako mu je ime,

kaj ima rad,

kaj počne, kadar je sam v sobi.

 

Lahko izdelate tudi brlog. Na tla položite debelo preprogo in jo prekrijte z rjuho. V brlog položite različne medvede. Otroka vzpodbujajte, da se bo z njimi igral, jih hranil.

Lahko pa pripravite hrano iz travniških ali gozdnih zakladov, dodate vodo ter otroško domišljijo.

 

Pa lepo se imejte!

 

Osnovna šola Artiče
Artiče 39, 8253 Artiče
Tel: 07 45 21 060
o-artice.nm@guest.arnes.si
Avtor slike: Nina Vodeb Izdelava spletnih strani